Provize pro realitní kancelář- jak vysoko by měla být stanovena
Chcete prodat nemovitost za pomoci realitní kanceláře a nevíte, jaká by měla být výše provize za zprostředkování? V dnešní době všichni hledíme především na cenu, vše bychom chtěli co nejlevněji, nejlépe zadarmo. Pokud více firem nabízí stejné zboží za různé ceny, často vybereme tu firmu, která dané zboží nabízí nejlevněji. U realitních služeb tuhle metodu výběru ale určitě nedoporučuji.
Jsou makléři, kteří si řeknou za své služby standardní provizi a za tou si stojí. Jsou ale makléři, kteří si řeknou nízkou provizi. Aby makléř mohl říci nízkou provizi, musí někde ušetřit a to většinou na inzerci.
Co myslíte, může mít kvalitní prodejní marketing a inzerce vliv na rychlost prodeje a výši prodejní ceny? Doufám, že se shodneme na odpovědi ANO.
Co je tedy lepší při prodeji nemovitosti
Ušetřit na provizi s tím, že makléř nedá tolik peněz do inzerce, nebo se dohodnout s makléřem, který pro vaši nemovitost udělá maximum a pomůže vám prodat nemovitost v krátkém čase a za co nejvíc?
Chtěl bych vás upozornit na makléře, kteří vám po vašem dotazu typu:"Nešlo by s tou provizí něco udělat?" automatický sleví z výše své provize. Jak bude asi takový makléř reagovat, když jej zájemce o vaši nemovitost osloví a jen tak se zeptá:"Nešlo by s tou prodejní cenou něco udělat?" Je docela možné, že vás připraví o nemalé peníze.
Zkoušeli jste někdy u advokáta, zubaře, či v autorizovaném servisu smlouvat o ceně? Předpokládám, že ne. Správný realitní makléř má svou cenu, kterou buď akceptujete, nebo ne.
Nejčastěji se výše provize určuje v procentech (zhruba 3-6%) z prodejní ceny nemovitosti. U levnějších nemovitostech se může provize stanovit pevnou cenou, vždy záleží na dohodě obou stran a tahle částka, či procento by mělo být uvedeno ve zprostředkovatelské smlouvě.